Írja be a mobiljába!

A Fővárosi közterület-felügyelet munkatársai azonban elérhetőek minden ilyen helyzetben.

A napi 24 órás Ügyeleti Szolgálat képes azonnali kapcsolatot teremteni a rendvédelmi szervek, a katasztrófavédelem, a tűzoltóság, a mentőszolgálat, valamint a közművállalatok ügyeleteivel. Ennek köszönhetően nem csupán vészhelyzetben, hanem a lakosságot közvetlenül érintő bármilyen ügyben, mint például áramszünet, csőtörés, kéményledőlés vagy gázszivárgás, várják a bejelentéseket. 

A közterület-felügyelők szolgálatuk során visszatérő ellenőrzéseket végeznek, illetve a bejelentések nyomán intézkednek. Az Ügyeleti Szolgálat a bejelentéseket egyébként taralmuk szerint továbbítja vagy a saját közterület-felügyelőinek, vagy az illetékes társzerveknek, illetve azoknak, akikkel a Fővárosi Közterület-felügyelet szoros együttműködésben dolgozik, mint például a NAV Bevetési Főigazgatósága. 

A 24 órás Ügyeleti Szolgálat, amely korábban a VIK nevet viselte várja a bejelentéseket az ingyenesen hívható, azaz zöld számain:

                                06-80-220-220 vagy a 06-80-330-330

Természetesen a Közterület-felügyelet is kéri a lakosság segítségét, mert a tettenéréshez tudniuk kell magáról a szabálysértésről. Fontos tudni azt is, hogy míga telefonos ügyelet korábban Vészhelyzeti Információs Központként (VIK) működött, most már nemcsak a neve változott, hiszen várnak minden olyan bejelentést is, amelyek nyomán  a város arculatát elcsúfító tárgyak kijavíthatóak. Ilyenek akár egy törött pad, egy kiégett közterületi lámpa vagy egy zavaró falfirka.

Remélhetőleg elérkezik az idő, amikor a budapesti állampolgárok telefonjában megtalálható lesz a Fővárosi Közterület-felügyelet Ügyeletének száma, és közvetlenül a közterületi szabálysértés észlelésekor megteszik bejelentésüket, ezzel segítve a munka  hatékonyságát és a főváros rendjének megőrzését.

2011-06-30